• الثلاثاء 23 أكتوبر 2018
  • بتوقيت مصر12:30 م
بحث متقدم

لن تصدق ما قاله إبراهيم حسن عن "مرتضى" على الهواء

آخر الأخبار

مرتضى منصور
مرتضى منصور

أحمد عادل شعبان

شن إبراهيم حسن - مدير الكرة بالنادي المصري - هجومًا حادًا على رئيس نادي الزمالك مرتضى منصور ، على خلفية هجوم الأخير عليه وعلى توأمه حسام .

وأجاب "حسن" في مداخلة مع برنامج "كورة بلدنا" الذي يقدمه الإعلامي "عبد الناصر زيدان عن سؤال الأخير عن سر عدم رد التوأم على هجوم رئيس نادي الزمالك ، قائلًا" : "لما تتكلم مع واحد زي دة مينفعش تقول حتى اسمه هو (...) مالوش لزمة لأنه بيحب يهزق نفسه .. واحد في السن دة وعنده أحفاد ولحد دلوقت مش عايز يحترم نفسه وعمال يتهزق من الكبير والصغير وجايب النادي بتاعه الأرض وهو السبب الرئيسي إن نادي الزمالك مش هتقومله قومة .. عمال يخبط في الصغير والكبير ومش سايب حد وهو لسانه غلاط فالمفروض احنا في دولة محترمة ورئيس محترم وحكومة محترمة .. واحد زي دة مسابش حد ولا في رياضة ولا فن ولا سياسة إلا لما غلط .. فهي رسالة لرئيس الجمهورية : هل هذا الشخص هيفضل يغلط في الناس ويتساب ؟ .. هل مفيش وقفة من الدولة؟ هل الشخصية دي مالهاش آخر؟" حسب وصفه.

وأضاف: "أنا عايز أفكره لما اتقفل عليه الأوضة واحنا بنلعب في نادي الزمالك هو وابنه وكان بيصرخ زي (...) .. أرجعه تاني لما قفلت عليه أنا وحسام الأوضة وقعد يستنجد بالناس ؟ .. هو خد على الصريخ أيام ما كانوا بيجرجروه ويدخلوه السجن ويقول (يا بيه أنا معملتش حاجة) .. بيتكلم على البلطجة وهو دي السمة بتاعته يعني .. نرجع للي عمله واتسبب في موت ناس كتير .. 22 واحد من جمهور الزمالك .. اتسبب في سجن ناس كتير شباب صغير من جمهور نادي الزمالك ملهمش ذنب .. اتسبب في موقعة الجمل وأذية ناس كتير وبقول رسالة لرئيس الجمهورية : لو سمحتوا الشخص دة بقى مؤذي للسمع والبصر فهل من حد يقدر يوقفه ويربطه؟ .. أنا بالنسبالي مفيش مشكلة .. وقولتله هاجي عندك وألطشك بس هو المشكلة عنده أحفاد وعنده بيت ومصمم إن أنا أهزقه .. فأنا سيبته لأني عارف إنه مستني .. فيه فيلم لحسن عبدون (عابدين) كان بيحب يتهزق .. فيه البعض بيحب يتهزق وهو من الناس دي ولو على التهزيق هفضل أهزقه مادام هو مش قادر يحترم شيبته .. أنا زعلان لما عنده ابن ولا حفيد ولا بتاع يسمع إن جده بيتهزق ومكروه من الناس كلها .. اعمل لآخرتك يا أخي .. قولتله هاجي ألطشك 700 قلم على وشك واللي هيقع هيبقى على وش ولادك .. وهديله بأقل أقل حاجة في (...) أنا قولتله إبراهيم وحسام حسن خط أحمر .. قبل ما تفكر تبص في صورتنا تراجع نفسك مليون مرة " حسب تعبيره

تقييم الموضوع:

استطلاع رأي

هل تؤيد قرار منع بيع الدواجن حية في المحلات؟

  • عصر

    02:55 م
  • فجر

    04:45

  • شروق

    06:08

  • ظهر

    11:44

  • عصر

    14:55

  • مغرب

    17:20

  • عشاء

    18:50

من الى